تبلیغات
سلامتی بدن انسان - خواص برخی از میوه ها و سبزیجات

سلامتی بدن انسان
 
اطلاعات جامع در مورد همه بیماری های بدن انسان
type="text/javascript" lan

آمارگیر حرفه ای سایت

guage="javascript">

جاوا اسكریپت

تماس با ما
Google

در وبلاگ سلامتی
در كل اینترنت
Online User

آمارگیر حرفه ای سایت

در این قسمت از وبلاگ سلامتی بدن انسان می خواهیم خواص برخیاز میوه ها و سبزیجات را بررسی كنیم:
 

جعفری

این سبزی سرشار از ویتامین A می باشد . كلسیم ، منیزیم ، آهن ، مواد آنتی اكسیدانت و ویتامین C نیز در این گیاه دیده می شود . این گیاه در بهبود زخمها ، آبسه ها و برای خروج چرك از آبسه ها و بهبود كاركرد كلیه ها ، كبد ، دستگاه ادراری ، معده و حركات روده بزرگ سودمند می باشد . مصرف طولانی مدت آن سبب كاهش فشار خون و تنظیم ضربان قلب می شود . دردهای معده را تسكین می دهد . برای استفاده ، بهتر است همیشه در آخر طبخ به غذا اضافه شود. می توانید پس از خرد كردن آنرا در یخچال نگهداری كنید .

سیر

دارای مقدار نسبتاً زیادی آب و كربوهیدرات است . باعث كاهش فشار خون و بهبود مشكلات انعقادی، كاهش LDL ( لیپید با دانسیته پایین ) و تقویت سیستم ایمنی می شود . مانع آترواسكلروز و پیشگیری كننده از حملات قلبی است . محتوی ماده‌ایست كه مانع از رشد و تجسم باكتری ها و قارچها می‌شود . همین ماده باعث بوی تند سیر است . قرصهای سیر بدون بو و فاقد این خاصیتها می‌باشند . همچنین دفع سموم از طریق پوست و بهبود عملكرد ترشح آنزیمهای گوارشی را سبب می شود .

برای نگهداری آن بهتر است در جای سرد و خنك نگهداری شود و همچنین تاریك و دور از پیاز و سیب زمینی باشد ، زیرا آنها بوی سیر را به خود می گیرند .

سیر حاوی مس ، روی ، پتاسیم ، فسفر ، منیزیم ، آهن ، كلسیم ، ویتامین C ، ریبوفلاوین ، ویتامین B6 ، ویتامین C می باشد .

پیاز

پیاز سرشار از ویتامین C و پتاسیم می باشد . ویتامین C موجود در پیاز تا شش ماه ماندگاری دارد ، حتی جوانه پیاز هم سرشار از ویتامین C می باشد . بهترین پیاز ، پیازی است كه پوست زرد ، سفید و یا قرمز داشته و سفت باشد . اگر پیازی را برش زدید و قصد نگهداری آنرا دارید ، در بسته بندی كامل و بدون هوا نگهداری كنید . همچنین موادی چون فولات ، ویتامین B6 ، اسید پانتو تنیك ، نیاسین ، ریبوفلاوین ، كلسیم ، آهن ، فسفر ، منیزیم ، مس و منگنز و روی هم به میزان كمتری در پیاز وجود دارد

بامیه

این گیاه غنی از ویتامین C ، ویتامین B ، ویتامین A ، فولات ، منیزیم ، پتاسیم و كلسیم می باشد. در حین انتخاب بهتر است انواع كوچك ، تازه ، یك شكل و سبز رنگ انتخاب شوند . بامیه به مدت 3- 4 روز در یخچال به صورت شسته نشده و در پلاستیك قابل نگهداری می باشد . شستشو بهتر است در زمان مصرف صورت بگیرد .

یك فنجان بامیه 33kcal انرژی دارد.

انار

این میوه غنی از ویتامین C و آهن می باشد و آب این میوه مدر ( ادرار آور ) می باشد . مصرف آب انار رقیق شده در بیماریهای مجاری ادرار . مشكلات كیسه صفرا مفید است .

بهتر است اناری انتخاب كنید كه پوستش براق باشد و كدر و خشك نباشد .

یك انار متوسط 105kcal انرژی تولید می كند . از نظر فولات هم نسبتأ غنی است .

همچنین دارای B2، نیاسین ، اسیدپانتوتنیك و ویتامین می باشد .

فلفل

سرشار از مواد غذایی است . نسبت به وزنش از ویتامین C زیادی برخوردار است . فلفل قرمز ، حتی از نظر پیش ساز ویتامین A ( كاروتنوئیدها ) نیز غنی می باشد و این در جلوگیری از حملات قلبی و سكته های مغزی مؤثر است . فلفل دارای ویتامین A ، فولات ، ویتامین B6 ، نیاسین ، ریبو فلاوین ، اسید پانتوتنیك ، روی ، سدیم ، پتاسیم ، فسفر ، منیزیم ، آهن ، كلسیم و... از مواد مغذی است كه در فلفل یافت می شود . فلفلی كه انتخاب می كنید می بایست سفت و براق باشد و پوست آن بدون چروك باشد و نسبت به اندازه اش سنگین باشد .

طالبی

مغذی ترین میوه هاست ، غنی از پتاسیم ، ویتامین C و بتا كاروتن است . حاوی ویتامین A است و سه برابر بیشتر از سیب ویتامین C دارد . محتوی ماده ای است كه در درمان بی خوابی و اضطراب مفید است . یكی از عوامل قوی برای جلوگیری از سرطان روده و ملانوم است . غذای مناسبی برای كاهش وزن است . بهتر است با پوست آن استفاده شود .

پرتقال

پوست پرتقال رنگ های مختلفی دارد و سبز بودن آن دلیل نارس بودن نیست . آب پرتقال تازه آنزیم های مفیدی دارد كه در اثر كنسرو شدن و فریز شدن اثر خود را از دست می دهد . سرشار از ویتامین C است دارای ویتامین A ، فولات و سایر ویتامین ها به میزان كمتر می باشد . پتاسیم ، فسفر ، منیزیم ، كلسیم از املاح معدنی موجود در پرتقال می باشد . برای انتخاب پرتقال بهتر است انواع پوست نازك و سنگین انتخاب شود .

تربچه

یك منبع عالی برای فولات ، پتاسیم و ویتامین C محسوب می شود . تربچه باعث پاكسازی حفره های سینوس و بهبود گلو درد می شود . از كالری كمی برخوردار است ولی غنی از گوگرد و آهن و ید می باشد . تربچه باید تازه و سفت باشد و بهتر است انواع كوچك و متوسط آن انتخاب گردد . میزان كمی فسفر ، سدیم ، روی ، كلسیم ، ویتامین B6 نیز در آن موجود می باشد .

زیتون

روغن زیتون باعث كاهش احتمال ابتلا به بیماری های عروق كرونری (قلبی) می شود و نیز خطر ابتلا به سرطان پستان را كاهش می دهد . ویتامین E موجود در آن اثر آنتی اكسیدانت دارد و این اثرات را موجب می شود. همچنین روغن زیتون دارای یك ماده آنتی اكسیدان دیگر به نام پلی فنول است كه باعث كاهش LDL و مانع آترواسكروز می گردد. بهتر است روغن زیتون در داخل یخچال نگهداری شود . در خارج از یخچال اثر محافظتی خود را از دست می دهد . همچنین زیتون حاوی كلسیم ، آهن ، منیزیم ، پتاسیم، ویتامین A و ویتامین C می باشد .

سیب

این میوه حاوی بتا كاروتن ، پتاسیم ، فیبر و ویتامین C است . پتاسیم در پوست این میوه است . حاوی ماده ای می باشد كه باعث جذب و دفع سموم می شود . در بهبود عملكرد سیستم گوارش مؤثر است . بهتر است سیب با پوست مصرف شود . اگر پوستش چرب است بهتر است بدون پوست مصرف شود .

در انتخاب سیب بهتر است ، ترد و سفت باشد . حاوی فولات ، ویتامین A ، تیامین ، كلسیم ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم نیز می باشد.

شلغم

سرشار از ویتامین Cو كلسیم وپتاسیم می باشد . دارای ویتامین A ، ویتامین های گروه B ومنیزیم است. شلغم خوب باید سفت و سنگین باشد .ریشه كمی داشته باشد . رنگش سفید متمایل به ارغوانی یا صورتی باشد .

بهتر است به صورت خام مصرف شود .

سلنیوم ، منگنز ، مس ، روی ، سدیم ، فولات ، نیاسین ، تیامین هم در شلغم یافت می شود .

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع بتا كاروتن ، ویتامین C ، ویتامین A ، فیبر ، پتاسیم ، آهن ، منیزیم ، لیكوپن ، كلسیم، می باشد . با خوردن یك گوجه فرنگی نیاز نیمی از ویتامین C روزانه شما برآورده می شود.

لیكوپن موجود در گوجه فرنگی عاملی ضد سرطان و بیماری های قلبی است . گوجه فرنگی حرارت دیده خواص خود را ازدست می دهد . مصرف گوجه فرنگی سبز برای كلیه مضر است .

درحین انتخاب بهتر است ، انواع قرمز و گوشتی را انتخاب كنید . انواع خیلی رسیده كه زدگی و له شدگی دارد را انتخاب نكنید .

موز

كثیرالغذا و چاق كننده، برطرف كننده ضعف كلیه،غلیظ كننده ی خون،بهبود سرفه ی خشك و رطوبت معده و خشونت حلق،موجب تولید بادو همچنین ناشتا خوردن آن مضر است.

مویز

هضم كننده ی غذا،گرم كننده ی كل بدن ، تحلیل برنده باد،تقویت كننده معده و كبد،محرك نیروی جنسی،تولید كننده ی خون صالح،از بین برنده مولد بیماری های سوداوی به خصوص طحال و مغز می باشد

گلابی

تقویت كننده ی قلب ومعده،تصفیه كننده ی خون،رفع تشنگی و تنگی نفس،جلوگیری از بروز بیماری های عصبی.



ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 توسط پرهام شجاعی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک  
بک لینک فا





Powered by WebGozar